UX/CRO Specialist

Solliciteer nu

UX/CRO Specialist

Jij haalt het meeste uit de webshop van onze klanten

🎓 Bachelor & Master  🕑 32 - 40 uur  📍 Rotterdam  🤔 3-5 jaar werkervaring

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Hoe maak jij onze klanten blij?

Jij hebt een passie voor optimaliseren en analyseren, je bent oplossingsgericht en je bent een online marketing expert of wil dit worden. Je hebt de wil om zoveel mogelijk uit het marketingbudget te halen en een drive om onze klanten zo goed mogelijk te helpen bij hun doelen. Jij adviseert onze klanten over het effectief inzetten van hun data en zo help jij onze klanten om elke dag een beetje beter te worden. Je kent de bezoeker als geen ander. Met de juiste ideeën en inzichten in huis weet jij conversie optimalisaties te testen en middels UX design de klantreis op de websites zo optimaal mogelijk te laten zijn. Hiermee zorg je voor verhoging van de conversie.

Wat voor persoon ben jij als UX/CRO Specialist?

Je wordt enthousiast van A/B testen, data driven ontwerpen en je vindt het tof om in een klein team te werken met veel verantwoordelijkheden. Je drive is om te zorgen dat campagnes goed worden ingericht en geoptimaliseerd. Tot slot wil je graag de ruimte krijgen om ondernemend te zijn binnen je eigen vakgebied.

Wat is jouw missie als UX/CRO Specialist?

Binnen ons Klantontwikkelteam ben jij onze UX/CRO Specialist. Jouw missie is om een duidelijke visie en kader omtrent conversie-optimalisatie, User Experience en AB-testen te ontwikkelen en bewaren voor onze klanten. Jij krijgt er energie van om jezelf onder te dompelen in data en je in snel tempo te ontwikkelen. Jij houdt je dagelijks bezig met het opzetten en analyseren van personalisatie campagnes, A/B testen, Google Tag Manager, Google Analytics 4 (incl. dataLayer opbouw), data driven ontwerpen en je werkzaamheden optimaliseren. Doordat jij in de data duikt én met een UX bril kijkt naar de webshops van onze klanten, vindt jij kansen voor je klanten om hun conversie en gebruiksvriendelijkheid te verbeteren en het optimale uit hun strategie te halen. Op basis van deze inzichten stel je een hypothese op welke je overlegt met de klant en uitwerkt in een (A/B) test. Deze test monitor je waarbij je ook de klant regelmatig op de hoogte houdt. Wanneer de test valide is laat je deze bouwen door development. Je stemt dit hele proces af met jouw UX-design collega en helpt hem bij vragen. Je bent dus in staat om jouw expertise over te dragen en wat minder ervaren collega's verder te helpen ontwikkelen.

Los van jouw specialisatie in CRO en UX word je betrokken bij het uitdenken en uitwerken van strategische marketingplannen. Je zal samen met jouw collega's en hun eigen specialiteiten sparren om tot de beste strategie te komen voor onze klanten. Door middel van de laatste technieken, zoals server side tracking, ben jij op de hoogte van wat er speelt bij een klant en weet jij onze klanten te adviseren en inspireren hoe zij hun customer journey beter kunnen personaliseren en optimaliseren.

Wij werken voor veel verschillende klanten binnen de e-commerce waarvoor conversie optimalisatie een belangrijke peiler is.

Dit ben jij

✅ Je hebt een afgeronde HBO/WO-opleiding in de richting van Commerciële Economie, Marketing, Bedrijfskunde, Multimedia design of vergelijkbaar;
✅ Je hebt 3 tot 5 jaar relevante werkervaring en een passie voor UX en CRO;
✅ Je hebt affiniteit met e-commerce en werkervaring aan de bureauzijde is een pré;
✅ Je hebt een gezonde portie overtuigingskracht en werkt graag resultaatgericht;
✅ Je kan gericht communiceren met de klant en jouw collega’s;
✅ Je komt met data-gedreven oplossingen;
✅ Je hebt ervaring met de tools: Sooqr, Squeezely, GA4, (s)GTM, Adobe XD, Adobe Photoshop en Channable;
✅ Je weet een klantvraag om te zetten naar een online strategie;
✅ Je hebt uitstekende Nederlandse spreek- en schrijfvaardigheid. 

        Ontmoet het Klantontwikkelteam

Kim

Chef Klantontwikkelteam

Denise

Allround Online Marketeer

Duran

Allround Online Marketeer

Dylan

UX Specialist

Sander

SEA Specialist

Leandro

SEO specialist

Wat wij je aanbieden

➡️ Een hecht en informeel team van online specialisten;
➡️ Mogelijkheid om thuis te werken;
➡️ 25 vakantiedagen per jaar met daarbovenop de nationale feestdagen;
➡️ Een persoonlijk ontwikkelbudget en aandacht voor jouw ontwikkelbehoeftes;
➡️ Ruimte om je extra te ontwikkelen op onze maandelijkse persoonlijke ontwikkeldag;
➡️ Een vaste groeibeloning als jij je ontwikkelt;
➡️ Een vergoeding voor reis- en thuiswerkkosten;
➡️ Regelmatige leuke en gezellige borrels;
➡️ Tot slot, bieden wij je natuurlijk ook een goed pensioen.

Enthousiast?

Ben jij tussen de 32 en 40 uur beschikbaar en word je enthousiast van het lezen van deze vacature? Dan ben jij de FRMWRK'er die wij zoeken. Solliciteer nu via onze sollicitatiebutton en wie weet zien we elkaar binnenkort!

Heb je nog vragen over de vacature of wil je meer informatie ontvangen, neem dan contact op met Suzanne of Thomas (talent@frmwrk.nl). Zij kunnen je alle ins en outs vertellen over de vacature en FRMWRK zelf.

Druk jij hieronder op de 'solliciteer nu' button? Dan wordt je doorverwezen naar een aantal games. Hè dat is net effe een andere manier van solliciteren. Klopt! Dat komt omdat wij bij FRMWRK voor gelijkheid staan. Wij werken namelijk met een typisch ‘niet lullen maar poetsen’ mentaliteit, maar hiervoor hoef jij geen Rotterdammert te zijn hoor. Al kom jij uit het noorden van het land, praat jij met de zachte g of ben jij geïmmigreerd, wij respecteren jou! Daarom maken wij gebruik van een onbevooroordeelde sollicitatiegame. Deze game test enkel jouw kennis en skills, zodat jij rechtvaardig wordt beoordeeld.

WE DO NOT CONSIDER CANDIDATES WHO LIVE ABROAD AND DO NOT SPEAK THE DUTCH LANGUAGE.

Uitdagende werkdag? Ongetwijfeld!

08:30 uur: Tijd voor een nieuwe werkdag. Jij hebt voor vandaag via de app 'Bookmydesk' een werkplek gereserveerd op kantoor. Zodra je op kantoor aankomt begroet jij je collega's enthousiast, je pakt wat te drinken en gaat daarna achter jouw werkplekkie zitten. Om 08:45 uur duik je de stand-up in van het Klantontwikkelteam, je luistert waar de rest vandaag mee aan de slag gaat en je vertelt aan je team wat jij vandaag gaat doen.

09:00 uur: Na de stand-up is jouw mailbox het eerste wat je vandaag gaat bijwerken. Je ziet o.a. een mailtje van onze klant Doornbos, die wat moeilijkheden tegenkwam in Sooqr. Je lost dit gelijk op in Channable. 

10:00 uur: Het is tijd voor de sprintmeeting van onze klant CROP. Hierin presenteer je de resultaten van de afgelopen A/B testen die je in de maand hebt gedraaid. Vervolgens brainstrom je met CROP waar en nog verbeteringen liggen en wat je aankomende maand gaat testen.

11:00 uur: Jouw collega Nick, een van onze UX Specialisten, wil weten hoe vaak de winkelwagen knop op een website gebruikt wordt. Daar kan jij wel wat mee! Jij maakt dit meetbaar aan de hand van Google Tag Manager en Google Analytics.

12:00 uur: De ochtend zit er al weer op, het is tijd voor je welverdiende lunch. Eerst een je gezellig een bammetje met collega's en daarna besluiten jullie met een groepje om buiten even een frisse neus te halen door een wandeling te maken. Lekker even bijtanken! 

13:00 uur: Je gaat voor onze klant Kookpunt aan de slag om een webshop pagina binnen de user journey te verbeteren. Je duikt daarbij in Google Analytics en Hotjar om te bekijken hoe de gebruikers zich gedragen en bewegen op de verschillende apparaten en neemt dit mee om te bepalen waar de UX op de pagina verder geoptimaliseerd kan worden. Om de klant beter te kunnen overtuigen van de toegevoegde waarde ga jij dit A/B testen. Zodra de test af is laat je dit weten aan Kookpunt en zet je deze live.

16:00 uur: Tijdens de Sprintmeeting van CROP kwam er een idee op voor een kleine personalisatie: voor zakelijke bestellers die binnen komen op een bepaalde categorie pagina wil je ze wat vertrouwen geven door nieuwe zakelijke leveringsmethodes aan te bevelen. Dit bouw je in Squeezely en zet je live. Mooie nieuwe uitdaging!

17:00 uur: Je hebt de personalisatie voor CROP live gezet en klapt je laptop dicht. Op naar huis om nog te genieten van een heerlijke zomeravond. Morgen weer een nieuwe dag!